Uzależnienie od marki - Co to jest, i jak to rozpoznać?

poniedziałek, maja 23, 2016

Witam z tej strony Leonia,
a dziś porozmawiamy na dość poważny temat, tj. o uzależnieniu od marki.



Ale może najpierw wytłumaczę o co w tym chodzi.


Uzależnienie od marki objawia się ogromną niechęcią do noszenia ubrań z marketów, targów lub innych sklepach które nie są aż tak popularne jak np. ZARA.
Osoba uzależniona unika chodzenia w ubrań bez ''sławnej metki'', albo w krytycznych przypadkach nie założy ich w ogóle.


Co czuje taka osoba?
Zazwyczaj wstyd, np. kiedy założy taki ciuch i będzie chciała się komuś w nim pokazać, ogromną niechęć, oraz w niektórych przypadkach po założeniu takiego ubrania, brak poczucia własnej wartości.


Uzależnienie nie polega na tym że dana osoba dyskryminuje inne osoby, bo nie mają markowych ciuchów, tylko sama nie chce włożyć takich ubrań.


Czy da się to wyleczyć?
Teoretycznie to tak, można umówić się do psychologa, albo samemu próbować to zwalczyć, np. siłą zabierać się na targi, i obiecywać sobie że kupi się tam np. przynajmniej 5 ciuchów.


Jak można się uzależnić?
Najprościej jest kiedy w dzieciństwie miało się styczność z praktycznie tylko markowymi ciuchami.
Ogólnie to w większości są to osoby, których standard materialny jest wyższy niż norma krajowa.
Oczywiście zdarzają się przypadki osób które po prostu np. kilka razy kupiły, ale wtedy np. dostały mnóstwo pochwał od innych, więc się uzależniły.


Ale czemu piszę o tym posta?
Dlatego bo sama borykam się z tym problemem.
Nie jest to dla mnie nic trudnego, i nie do wytrzymania bo mogę sobie ''pozwolić'' na takie ciuchy.
Jednak ostatnio niektóre osoby z mojego otoczenia to zauważyły, dlatego postanowiłam że napiszę o tym na bloga.


A wy?
Macie jakieś problemy z tym właśnie uzależnieniem?
Zapraszam do dyskusji w komentarzach ;)

Leonia

*Przepraszamy za brak postu ''Komplet tygodnia'' w niedziele, ale z powodu natłoku obowiązków każdej z nas, nie dałyśmy rady.*


You Might Also Like

13 komentarze

  1. Jejku, ja z moją mamą (moja mama mnie zaraziła) jesteśmy uzależnione od H&M,a w szczególności moja mama od kupowania mi ubrań w tym sklepie ;) Ale trudno się nie uzależnić, mają przecudowne ubrania :)


    http://nonstopyou.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba nigdy mi to nie dolegało ☺ Mam wymogi co do ubrań. Musi mnie coś zwalić z nóg. Zwłaszcza sukienki 😀

    Ultra kobiecy blog o muzyce:

    gitaraiszpilki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio w takich sklepach są same "szmatki" i bardzo brzydkie ubrania, nie mogę odnaleźć w takich swojego stylu dlatego kupuję ubrania w różnych miejscach :D zawsze drożej płacimy tylko za markę ;)

    Zapraszam na wpis w sobotę rano :) CHCE SIĘ ŻYĆ

    OdpowiedzUsuń
  4. Na szczęście nie cierpię na tą dolegliwość:-P

    supermama-z-klasa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Hmm nawet nie wiedziałam, że coś takiego istnieje ;)
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)

    http://veronicalucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Chyba jestem w połowie uzależniona, znaczy nie zależy mi na markowych ciuchach ale wolę/chcę je mieć. Dla mnie to nie ma jakiego kowiek sensu, jak wszyscy patrzą na markowe ciuchy, a tak naprawdę to wszędzie są takie same ubrania tylko różnią się metką.
    Pozdrawiam i zapraszam: http://xmovist.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie dużo osób w klasie jest uzależnionych od tego typu zakupów. Mi nie gra to zbyt dużej roli! :)
    http://lone-gunmens.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie wiedziałam, że takie coś istnieje. Myślę, że ja nie jestem uzależniona, bo mi nie przeszkadza, że noszę rzeczy z targu czy innych bazarków.
    Gattta

    OdpowiedzUsuń
  9. Hehe na szczęście nie jestem i nie byłam uzależniona od jakiejś marki :D Noszę wszystko co mi się spodoba :)

    + Zapraszam na konkurs u mnie WYGRAJ POST PROMUJĄCY

    wiktoriakarnecka.blogspot.com <-- Klik

    OdpowiedzUsuń
  10. Uzależnienie od jakiejś metki wydaje mi się być naprawdę śmieszne. Człowiek nie powinien zbytnio przywiązywać uwagi do takich rzeczy, gdyż na końcu swej drogi i tak nie zabierzemy ze sobą wszystkich tych rzeczy. Pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny ♥
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Dla mnie ubrania to ubrania i obojętne z jakiego sklepu będą :)
    Zapraszam na konkurs fotograficzny, będzie mi miło jeżeli weźmiesz udział :)
    http://pbdamian.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. świetne są te marki :D
    uwielbiam
    http://carolineworld123.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak dla mnie liczy się głównie jakość.... no i czy mi się podoba :P Marka to sprawa drugorzędna ;)
    Twisted Mouse

    OdpowiedzUsuń

~Odwiedzamy każdy blog w komentarzu
~Zapraszamy do obs, i zostawienia śladu po sobie jeśli post ci się spodobał
~Każdy komentarz to dla nas ogromna motywacja
~Komentarze typu ''Super post, zapraszam do mnie'' usuwamy

Subscribe